SINGLE POST

Reklama w urządzeniach mobilnych

Reklama w smartfonach i tabletach, nie jest tak powszechnie uznawana przez marketingowców jako skuteczna. Czy jednak całkowicie należy zrezygnować z dodatkowego kanału jakim możemy pozyskać nowych klientów ?

Jeszcze rok, dwa lata temu nikt nie myślał, że liczba zapytań do wyszukiwarek z urządzeń mobilnych zrówna się z ilością zapytań z komputerów. Jeśli nie wierzysz w to wystarczy przejrzeć popularne fora webmasterskie i prześledzić wpisy webmasterów. Dostęp do smartfonów jest coraz łatwiejszy i wypiera swoją funkcjonalnością tradycyjny telefon komórkowy. Według wielu badań ekspertów, aż 93% użytkowników popularnych smartfonów wyszukiwało informacji za pomocą smartfona w domu, 75% w pracy a 55% podczas zakupów. Przyjmijmy, że w 2016 roku ponad 60% Polaków będzie miało smartfona potencjał jest naprawdę duży!.

Wiele produktów i usług będzie miała większą konwersję na urządzeniach mobilnych niż tradycyjnych. Profil działań marketingowych dla wyszukiwań mobilnych rozszerzyć powinny firmy takie jak: pomoc drogowa, taksówki, gastronomia. Będąc na wakacjach, wyjazdach służbowych nie mając numeru telefonu taksówkarza nikt nie będzie przeglądał dziesięciu wyników, aby wybrać odpowiednią firmę tylko skorzysta z pierwszego czy maksymalnie trzeciego wyniku w wyszukiwarce. Nawet wielu właścicieli sklepów internetowych, przekonuje się na własnej skórze, że liczba zapytań, a nawet zakupów jeśli sklep jest przystosowanych do płatności przez telefon ilość transakcji systematycznie wzrasta.

Podsumowanie

Reklama w urządzeniach typu smartfon nie musi sprawdzać się przy wszystkich profilach działalności. Warto jednak podczas wdrażania działań marketingowych ocenić ich potencjał i skorzystać z możliwości jakie nam dają.

Leave a comment